woezel, (was) ziek en vermagert

Meer
1 maand 3 weken geleden - 1 maand 3 weken geleden #669 door Corine
Beantwoord door Corine in topic woezel, (was) ziek en vermagert
Eindelijk duidelijkheid, is wat ik lees uit jullie verhaal. Ik heb een kat met twee darmproblemen en heb al verschillende soorten voer geprobeerd, ook graanvrij, waarvan ze zich duidelijk niet goed voelde en diarree of verstopping kreeg, of braakte. Ik zou voorzichtig te werk gaan en RC sensitvity control of RC allergenic geven. Is graanvrij noodzakelijk, omdat Woezel allergisch is voor granen ? Beterschap Woezel !
Laatst bewerkt 1 maand 3 weken geleden door Corine.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om te deelnemen aan het gesprek.

• woezel
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw forumlid
  • Nieuw forumlid
Meer
1 maand 3 weken geleden #668 door woezel
Beantwoord door woezel in topic woezel, (was) ziek en vermagert
woezel heeft gastro enteritis (veroorzaakt door voedselallergie, wss de RC satiety oude brokken) & blinde darm ontsteking.

Folium en B12 zijn te laag, zijn gestart met b12 spuiten en folium bij t geven(+- 6 weken lang) , starten met antbiotica gedurende 3 weken

(Te laag folium zegt iets over slecht werkende eerste dunne darm deel. Te laag vit B12 over een slecht werkend laatste deel van de dunne darm)

de Hills z/d lust woezel niet meer, in overleg nu 4 weken over op de gekookte kip, (indien geen klachten) overstappen naar andere voeding advies is nu RC sensitivity controle of RC an allergenic.

Wanneer ik de samenstelling bekijk van de geadviseerde voedingen en eerdere gegeven brokken (hierin zitten veel koolhydraten en granen)
Wij hebben de neiging om over te stappen als t weer goed gaat naar purizon of applaws. vanwege de geringe koolhydraten en geen granen echter er is twijfel vanwege de vele eiwitten. Willen haar niet weer ziek maken natuurlijk.

Meer
1 maand 3 weken geleden #667 door Corine
Hoe is het met Woezel inmiddels ?

Meer
1 maand 4 weken geleden #666 door Corine
Goed nieuws dat er geen grote afwijkingen gevonden zijn. Wat ook goed is, is dat je verder gegaan bent en er wel iets gezien is, waar je mee aan de slag kunt. Hopelijk kun je Woezel nu helpen. Bedankt voor je update en veel succes met de vervolg stappen. Houd je ons op de hoogte ?

• woezel
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw forumlid
  • Nieuw forumlid
Meer
1 maand 4 weken geleden #665 door woezel
Beantwoord door woezel in topic woezel, (was) ziek en vermagert
nogmaals dank voor jullie reactie en tips:

Hoop dat ik eea goed verwoord na t onderzoek vandaag:
Biopt is niet nodig er zijn geen redenen voor, geen grote afwijkingen geconstateerd = positief.
Wat wel opviel, vocht in maag en kleine darm. Gas in de dunne darm wat daar blijkbaar niet hoort te zijn. Wat wij opviel is de blindedarm die licht afwijkt, dit kan duiden dat er een bacteriële onevenwichtigheid is. Staan nu gepland voor een B12 en folium onderzoek afhankelijk van uitslag met supplementen opvangen. Hierna 3 weken antibiotica. en 4 weken aan de gekookte kip. (Dit gezien t huidige eet patroon, en feit dat ze Z/D brokjes laat staan (en zich meer is gaan krabben door dit voer) en alleen op ons eten uit is. vermoedelijk zal t hierna intern stabiliseren en kunnen we alsnog ervoor om over te stappen naar royal canin sensitivity, dit is op basis van gekookte kip. Na t weekend gaan we verder

(er was tevens nog geen reden om ontlasting te checken ivm evt parasiet)

Meer
1 maand 4 weken geleden #664 door Corine
Goed dat je meteen actie ondernomen hebt en snel terecht kunt. Ik adviseer je om bij elk dierenartsbezoek de patiëntenkaart te vragen en eventuele röntgenfoto's en laboratorium uitslagen. Als je alles hebt kun je het op elk moment nog een keer doorlezen en heb je het altijd om mee te nemen als je naar een spoedarts moet of een andere dierenarts als je eigen dierenarts. Veel succes vandaag en ben benieuwd wat er ontdekt wordt.

Gemaakt door Kunena