kat buren pijn aan poot/graag mening over dierenarts

Meer
2 weken 3 dagen geleden #585 door Corine
Hallo bezorgde buurvrouw,

ik wil geen oordeel geven over een dierenarts op een forum, tevens vind ik dat ik bij dat bezoek aanwezig geweest zou moeten zijn om een mening te kunnen geven.
Wat ik altijd belangrijk vind is dat je vertrouwen in je dierenarts moet hebben, wanneer dat vertrouwen er niet meer is zou ik naar een andere dierenarts gaan als je ziet dat je kat pijn heeft en je twijfelt of de diagnose en/of behandeling juist is.
En niet te vergeten, beterschap !

Groet, van Corine.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

• bella
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw forumlid
  • Nieuw forumlid
Meer
2 weken 4 dagen geleden #584 door bella
Ondanks dat ik zelf 3 katten heb komt de kat van de buren hier regelmatig langs. Deze kat is echt een pech kat en hou hem dan ook regelmatig in de gaten of hij niks mankeert. Hij eet en slaapt hier alsof het zijn 2de huis is en dat is prima.
De buren hebben een druk gezin met jonge kinderen en de kat zoekt denk ik daarom zijn rust bij mij thuis. Ongeveer anderhalve week geleden heb ik een behoorlijk katten gevecht gehoord, en ik was al bang dat de kat van de buren weer te grazen was genomen.( Hij heeft al heel wat ongelukjes gehad) En ja hoor als hij niet lekker is komt hij bij mij, hij wilde niet eten en ik merkte dat hij niet lekker was, omdat ik voor één van mijn katten metacam in huis heb heb ik hem in overleg met mijn dierenarts metacam mogen geven, hij knapte weer wat op en ging weer goed eten. Ik heb mijn dierenarts gebeld om advies omdat mijn buren niet zo snel naar de dokter lopen met de kat.Twee dagen na het gevecht had hij een abces op zijn wang. De volgende dag was deze opengesprongen en heb ik het schoongemaakt. Vervolgens kreeg hij al 4 dagen metacam, en het ging goed met hem. Nu afgelopen woensdag was hij weer bij me binnen en ik merkte dat hij niet goed kon lopen. Hij heeft hier een paar uur geslapen en toen hij wilde lopen viel hij spontaan om. Toen was het voor mij genoeg en ben ik naar de buren gegaan en heb het hele verhaal gedaan en gezegd dat ze met het beestje naar de dierenarts moeten gaan. Gelukkig werd het serieus genomen en ik ben de zelfde dag nog met de buurvrouw en de kat naar de Da gegaan. De Da heeft naar het abces gekeken zag er goed uit. Geen abces op zijn pootjes. Er zijn foto's gemaakt en geen breuken te vinden. Dus de conclusie van de arts is dat hij zwak is en daarom omviel en moet aansterken een ab kuur en metacam, 200 euro was de rekening. De volgende dag kat kwam weer lang bij mij. Heeft de hele dag hier geslapen, toen de kat naar huis wilde kon hij niet op de schutting springen hij had pijn bij het afzetten van de achterpootjes. De buurvrouw weer geroepen die kwam heb halen, ze had niet gezien dat hij pijn had. Oke voldende dag weer het zelfde verhaal. Ik heb gebeld met de assistente van de praktijk en gezegd dat de kat pijn had en heb gevraagt of de teentjes niet gebroken konden zijn, nou de teentjes stonde niet op de foto. Er moest maar een nieuwe foto gemaakt worden en dan weer kassa. Ik heb het voorzichtig aan de buurvrouw verteld, ze vind het natuurlijk belachelijk dat ze weer moet betalen omdat ze vind dat de arts niet goed heeft gekeken, ze laat de kat nu een aantal dagen binnen en mocht het na het weekend nog zo zijn gaat ze naar een andere dierenarts.
Sorry voor het lange verhaal, maar inmiddels is het beestje nog niet geholpen aan waar we voor kwamen. Graag jullie mening over de dierenarts.

Groet, van een bezorgde buurvrouw

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena