Help, onze Bink vermagert nog steeds

• Corine
  • Corine's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Administrator
  • Administrator
Meer
3 jaren 6 dagen geleden #340 door Corine
Beantwoord door Corine in topic Help, onze Bink vermagert nog steeds !
Bericht geschreven door Corine » 08 sep 2012
Hallo Marijke,
teveel eiwitten in de urine zou kunnen kunnen duiden op een infectie of een nierprobleem. Wat jij beschrijft doet me ook aan diabetes denken, is er een fructosamine test gedaan ? Ik zou een 2e mening vragen aan een andere dierenarts, liefst een internist. Een tweede mening vragen betekent niet dat je een slechte dierenarts hebt, maar 2 weten meer dan 1

Als je dierenarts aan een maag-darmprobleem denkt, is er dan al een endoscopie gedaan en een ontlastingsonderzoek ? Ik heb veel ervaring met dierenartsen, waar woon je misschien heb ik dan een tip voor je, wanneer je besluit een second opinion te vragen.

Corine.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om te deelnemen aan het gesprek.

• Corine
  • Administrator
  • Administrator
Meer
3 jaren 6 dagen geleden #339 door Corine
Beantwoord door Corine in topic Help, onze Bink vermagert nog steeds !
Bericht geschreven door Neeltje » 08 sep 2012

Hoi Marijke,
De symptomen, behalve het gerommel in de maag, passen wel bij diabetes.
Maar wat is er bij het bloedonderzoek allemaal onderzocht? En heb je daar de uitslagen misschien van?
Neeltje

• Corine
  • Administrator
  • Administrator
Meer
3 jaren 6 dagen geleden #338 door Corine
Help, onze Bink vermagert nog steeds ! werd gestart door Corine
Bericht geschreven door Marijke26 » 08 sep 2012

Hallo, onze 10 jarige gecastreerde kater vermagert, hij is nu al afgevallen van 4,5 naar 3,6 kilo. Hij eet veel en gulzig, hij drinkt heel veel. Zijn bloedwaarden zijn allemaal goed, er komt niets uit mbt lever, schildklier, suiker, nieren, er is al een paar maal een uitgebreid bloedonderzoek gedaan maar daar komt niets uit.
Bij het urineonderzoek blijkt dat de eiwituitscheiding 2 puntjes hoger is dan normaal.
De urine is opgestuurd naar Utrecht voor uitgebreid onderzoek, ook gaat mijn dierenarts overleggen in Utrecht met de internist.
De arts denkt nu aan een probleem in het gebied maag/darm. Bij onderzoek klotst de darminhoud, maar de ontlasting is altijd goed. Al heeft Bink net gegeten dan hoor je een hoop gerommel in zn maag.Maar het is nog steeds onbekend. Ik maak me ernstig zorgen omdat hij steeds magerder wordt. hij slaapt veel, maar toont verder niet ziek.
Heeft iemand tips? ervaringen in soortgelijk ziektebeeld?bijvoorbaat dank voor het antwoord.
vriendelijke groet,
Marijke

Gemaakt door Kunena