Help, onze Bink vermagert nog steeds

• Corine
  • Corine's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Administrator
  • Administrator
Meer
2 weken 4 dagen geleden #643 door Corine
Beantwoord door Corine in topic Help, onze Bink vermagert nog steeds
Hallo Sjefke,
triaditis is vooral te zien op een echo een, fructosamine test is een bloedonderzoek. Een fructosamine test laat zien of je kat diabeet is. Het meet de waarden van de afgelopen 3 weken, een gewone bloedtest voor diabetes kan onder invloed van stress een valse te hoge waarde geven. N.a.v. een valse te hoge waarde insuline gaan geven, is levensgevaarlijk. Van prednison gaan katten meer eten en drinken. Het is medicatie die je vanwege de bijwerkingen niet graag geeft, maar soms heb je geen keus. Gelukkig dat het op dit moment beter gaat. Beterschap !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
2 weken 4 dagen geleden #642 door Sjefke
Beantwoord door Sjefke in topic Help, onze Bink vermagert nog steeds
Hallo Corine,

Dank je voor je antwoord. Ik ben nog niet bij een internist geweest. Ik heb geen idee of triaditis of Fructosaminetest is gedaan. Zijn dat speciale testen? Schildklier is het in ieder geval niet.

De prednison lijkt aan te slaan en hij lijkt zelfs iets aan te komen... Eens even aankijken hoe zich dat verder ontwikkeld.

• Corine
  • Administrator
  • Administrator
Meer
3 weken 1 dag geleden #641 door Corine
Beantwoord door Corine in topic Help, onze Bink vermagert nog steeds
Hallo Sjefke, wat vervelend dat je naar een jaar nog niet weet wat er aan de hand is. Ben je al bij een internist geweest ? Ik neem aan dat in het bloed gekeken is naar de schildklierwaarde, triaditis en de fructosaminetest gedaan is ? Ik wens je veel sterkte en hoop dat je snel de oorzaak vindt en je kat kunt helpen.

Meer
3 weken 2 dagen geleden - 3 weken 1 dag geleden #640 door Sjefke
Beantwoord door Sjefke in topic Help, onze Bink vermagert nog steeds
Hallo Marijke

Ik ben zeer benieuwd hoe het verder is gegaan met je kat.

Heb zelf ook een kat die afvalt. al ruim jaar bezig om te achterhalen wat er aan de hand is en het enige wat ze kunnen vinden is verhoogde leverwaarden in het bloed. Op de echo was niets anders op te zien dan een onrustige lymfeknoop. Kat zit nu aan dexacortone. Ben nu net paar dagen bezig... Weet niet of het gaat helpen... Ademhaling lijkt sneller te gaan... Andere optie is inderdaad ook opnieuw echo maken en eventueel bioptie van die lymfeknoop.

Ik hoop wat van je te horen. Alvast dank!
Laatst bewerkt 3 weken 1 dag geleden door Corine.

• Corine
  • Administrator
  • Administrator
Meer
3 jaren 6 dagen geleden #342 door Corine
Beantwoord door Corine in topic Help, onze Bink vermagert nog steeds !
Bericht geschreven door Corine » 24 sep 2012.

Hallo Marijke,
ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt om biopten te laten nemen van de darmen van Bink, zou ik ook moeilijk vinden. Door het nemen van de biopten is de kans wel groot dat je te weten komt wat hij mankeert. Als je weet wat hij mankeert, kun je hem mogelijk helpen. Katten zijn heel goed in het verbergen van pijn en ongemak, dus misschien voelt hij zich wel zieker dan jij denkt.

Met vriendelijke groeten, Corine.

• Corine
  • Administrator
  • Administrator
Meer
3 jaren 6 dagen geleden #341 door Corine
Beantwoord door Corine in topic Help, onze Bink vermagert nog steeds !
Bericht geschreven door Marijke26 » 24 sep 2012

Ben inmiddels bij de radioloog in Noordwijkerhout geweest, geconstateerd is dat er vergrote lymfknoopje was en onrustige darmen en te wijde dunne darm(normaal 12 mm nu 14 mm)
Nog steeds heeft niemand een idee. Dierenarts heeft overlegd met de internist en die stelt nu voor een buikoperatie waarmee ze biopten kunnen nemen van de darmen en de lymfknoop.
dit vind ik een dilemma, niemand weet wat het is, moet ik nu in mn kat laten snijden? hij is weliswaar erg mager maar verder heel vrolijk, wat is dit moeilijk!!

Gemaakt door Kunena