Kat blaast

Lees meer
1 maand 3 weken geleden #713 door Corine
Beantwoord door Corine in topic Kat blaast
Ik ben geen voorstander van katten vrij naar buiten laten gaan, zou dan altijd ongerust zijn, maar dat is een andere discussie. Er zijn verschillende redenen waarom je kat in deze situatie kan blazen en miauwen: de meeste katten vinden het niet fijn om opgetild te worden, hij wil niet nog niet naar huis of hij vindt het toch eng op straat. Als je hem alleen naar buiten laat gaan heeft hij de keus om wel of niet te gaan, zelf te bepalen of hij naar huis wil en hij wordt niet opgepakt. Katten vinden het altijd prettig om zelf bepalen wat ze willen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om te deelnemen aan het gesprek.

• Milly
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
1 maand 3 weken geleden - 1 maand 3 weken geleden #712 door Milly
Kat blaast werd gestart door Milly
Ik heb sinds 5 wk. een kat uit het asiel. Hij is 1 jr. Hij mag over 1 wk. naar buiten. Ik loop soms met hem in de tuin aan een tuigje en dat gaat prima, maar op straat (laat in de avond) reageert hij boos als we terug moeten. Ik moet hem dan oppakken, maar hij gaat dan mauwen en blazen en stribbelt tegen. Hij reageert verder ook wat onzeker en angstig op straat. 
Moet ik dat wennen aan een tuigje maar achterwegen laten. En kan ik hem volgende week met een gerust hart alleen naar buiten laten? 
Laatst bewerkt 1 maand 3 weken geleden door Milly.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om te deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena