verdriet om overlijden kater

• Willemien
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw forumlid
  • Nieuw forumlid
Meer
4 maanden 4 weken geleden #648 door Willemien
Beantwoord door Willemien in topic verdriet om overlijden kater
Beste Corine,

Onze kater heette Tommie. Fijn dat je het herkent. Lieve groet Willemien

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
5 maanden 5 uren geleden #647 door Felice
Beantwoord door Felice in topic verdriet om overlijden kater
Lieve Willemien,
Ik begrijp jouw verdriet erg goed.
Verleden jaar in maart heb ik mijn katje Takira die toen 12 jaar oud was ook moeten laten inslapen. Op de donderdag leek ze nog kerngezond, de vrijdag merkte ik dat ze weinig at, de zaterdag at ze niet meer en sloop ze over de grond, de zondag werd alles veel erger en had ze ook ademhalingsproblemen. Ze had nierfalen en al haar belangrijke lichaamsfuncties vielen één voor één uit. Uiteindelijk zag ze ook zo af dat we niet anders konden doen dan die o zo moeilijke beslissing nemen om haar te laten inslapen. Ik wist dat ik haar uit haar lijden verloste maar terzelfde tijd voelde ik mij zo schuldig. Ik heb weken gehuild en ik voelde ook die enorme leegte in huis. Ik heb Takira samen met haar lievelingsknuffel begraven in mijn tuin onder de boom waar zij altijd genoot van het zonnetje. Daar heb ik ook heel mooie bloemen geplant. Jouw huisdier is echt deel van jouw gezin. Het is zo normaal dat je intens verdrietig bent en neem daar zeker ook de tijd voor. Wat mij persoonlijk hielp was een fotoalbum maken van toen ze als kitten hier was tot ze stierf met alle mooie momenten en dingen die typisch waren voor haar karakter. Ik heb daar ook teksten in geplaatst die mij op dat moment raakten zoals bv het liedje 'somewhere over the Rainbow, wat mij ook hielp in mijn verwerking was een kleine tattoo zetten met het oneindigheidsteken met aan de ene kant 2 kattepootjes en aan de andere kant een hartje.
Ook ik had het gevoel dat mijn verdriet niet door iedereen begrepen werd, maar met deze mensen komt er automatisch meer afstand. Ik raad je aan om je te focussen op de mensen die je wel begrijpen en die er voor jou zijn.
Jouw verdriet en alles wat er nu is, mag er volledig zijn!
Ikzelf heb ondertussen een ander katje maar ons Takira zal altijd in mijn hart aanwezig zijn.
Ik wens jou zoveel zoveel sterkte toe !!
De liefde die je hebt voor jouw kater heeft hij met zich meegenomen, de liefde van jouw katertje naar jou toe, blijft altijd bij jou.
Harteknuffel, Helga.

Meer
5 maanden 6 uren geleden - 5 maanden 5 uren geleden #646 door Corine
Beantwoord door Corine in topic verdriet om overlijden kater
Hallo Willemien,
gecondoleerd met het overlijden van jullie lieve kater. Hoe heet jullie lieve kater ? Hij is inderdaad heel lang bij jullie geweest, maar daar is het verdriet toch niet minder om ?? Helaas begrijpen sommige mensen niet wat liefde voor een dier is. Het doet elke keer weer opnieuw pijn als iemand een vervelende opmerking maakt, terwijl je al zo verdrietig bent. In zo'n situatie leer je je echte vrienden kennen, je hoeft niet te voelen wat jullie voelen, maar je kunt iemand wel steunen en proberen te begrijpen wat jij niet voelt. Ik heb geen behoefte aan contact met mensen die dit niet begrijpen, wanneer ik mijn maatje heb moeten laten gaan.
Ik wens jullie heel veel sterkte.
Laatst bewerkt 5 maanden 5 uren geleden door Corine.

• Willemien
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw forumlid
  • Nieuw forumlid
Meer
5 maanden 8 uren geleden - 4 maanden 3 weken geleden #645 door Willemien
Verdriet om overlijden kater werd gestart door Willemien
Beste kattenliefhebbers,

Op 8 juni hebben wij onze lieve kater na 19 jaar moeten laten inslapen. Hoewel ik rationeel weet dat hij een heel fijn en lang leven heeft gehad, ben ik ontzettend verdrietig. Hij was zo verweven in ons leven en alles in het huis en tuin doet aan hem denken. Sommige mensen in mijn omgeving begrijpen het niet goed. Dit geeft mij soms een naar gevoel. Ik ben heel benieuwd hoe jullie hiermee zijn omgegaan? Alvast dank!

Onze lieve Tommie

Bijlagen:
Laatst bewerkt 4 maanden 3 weken geleden door Corine.

Gemaakt door Kunena